Start med gratis rådgivning

Skal vi mødes til en uforpligtigende kop kaffe og se på jeres SEO Strategi? Hvad har i af data i jeres databaser. Har i allerede planlagt Google Ads og Social Media kampagner? Vi kan hjælpe med SEO Strategien samt opsætningen af Google Search Console og valg af SEO-værktøjer. Lad os få samtalen på jeres strategi, planlægning og formålet med de kampagner der allerede er i gang, samt lad os få lagt SEO Strategien og planen af SEO Styringen sammen. Ved at tage os med ved bordet, opnås en væsentlig besparelse ved det rigtige valg af SEO Strategi, som skal understøtte jeres markedsføring. Vi kan med fordel varetage den tekniske projektrolle også overfor de andre partnere. Vi tilbyder rådgivningen gratis og uforpligtigende.


Grundliggende SEO Strategi

Vi hjælper med at planlægge en grundlæggende SEO-Strategi, som er en handlingsplan designet til at hjælpe med at forbedre en hjemmesides placeringer og øge den organiske søgetrafik.
Det er en detaljeret opgaveliste, der vil hjælpe dig med at fokusere på de ting, der giver mere trafik og indtjening fra SEO.
I bund og grund gælder det om at se på virksomheden og dens produkter, sammenlignet med hvordan hjemmesiden er opbygget. Så planlægger vi alle hjemmesidens siderne og hvordan de skal fremstå på online søgninger, og hvordan de er støttet op med andre, købte annoncer og kampagner.
Derfor kan vi tage udgangspunkt og gå i gang. Arbejdet med SEO tager tid og kræver også teknisk viden om hjemmesidens opbygning og platform og server teknik. Der er mange elementer der kan skrues på, nogle med større forbedringer end andre.


1) Vi starter med en måling af jeres nuværende setup

Benchmarking af jeres nuværende statistikker er den bedste måde at begynde at sætte mål, spore resultater og analysere, hvad der virker, og hvad der ikke virker. Som udgangspunkt skal vi observere: Organisk trafik, Søgeordsrangering, Backlinks. Tilsammen giver disse indsigter os et omfattende billede af jeres hjemmesides overordnede ydeevne historisk og i øjeblikket.

Organisk trafik betyder, hvor mange besøgende der kommer til jeres hjemmeside fra organisk (ikke-betalt) søgning. Der er mange måder at finde jeres nuværende organiske trafik. Vi kan bruge jeres foretrukne SEO-værktøj eller Google Analytics, hvis det har været sat op.

"Søgeordsplacering" er jeres hjemmesides organiske placering i søgeresultaterne for et bestemt søgeord. Med andre ord er det, hvor højt jeres sider vises på Google. Søgeordsplaceringer er vigtige, fordi højere rangerende sider får mere organisk søgetrafik. Faktisk er det #1 organiske resultat 10 gange mere sandsynligt (27,6 % mod 2,4 %) for at modtage et klik sammenlignet med en side på #10-pladsen.

”Backlinks” er hvor mange andre hjemmesider der har links, der peger på jeres hjemmeside. Hjemmesider med et højt antal backlinks har en tendens til at have høje organiske søgerangeringer. Backlinks er som en tillidserklæring. Hvis mange betroede hjemmesider linker til dine, kan søgemaskiner udlede, at det er værd at se på.


2) Analyse af jeres konkurrenter

Vi behøver ikke at gætte, hvilke søgeord vi skal målrette mod, indhold der skal oprettes eller links der skal bygges. I stedet kan vi se, hvad der allerede virker for andre. Og bygge videre på den succes.

Vi analyserer jeres konkurrenters SEO-strategier som hjælper os med at udnytte deres svagheder, gentage jeres konkurrenters styrker og prioriter de vigtigste SEO-opgaver.

Vi kikker på det hjemmesider, der konkurrerer om vores ønskede søgeord i en organisk søgning. For at finde dem skal vi bruge et ”Organic Research” værktøj og indtaste jeres domænenavn.


3) Sæt jeres mål og KPI'er

At sætte mål og KPI'er (key performance indicators) er et af de vigtigste trin, når man skal lave en SEO Strategi. Det hjælper os med at evaluere succes og afgøre, om vi skal foretage nogen justeringer.

Mål er det endelige resultat, som I ønsker at opnå. KPI'er er målbare værdier, der hjælper os med at spore fremskridt i forhold til jeres mål.

For eksempel kan jeres SEO-mål være at øge den organiske omsætning med 10.000,- over de næste 12 måneder. Og jeres KPI'er for dette mål kunne være organiske visninger, organisk trafik og placeringer.

De rigtige KPI'er at spore afhænger helt af jeres mål og strategi.


4) Vi gennemgår jeres hjemmesides eksisterende indhold

En indholdsrevision er processen med at analysere jeres indhold for at finde muligheder for forbedringer. Dette trin er vigtigt for at forstå, hvad du skal gøre for at forbedre jeres hjemmesides SEO Ydeevne. Det hjælper os med at identificere sider, der ikke fungerer godt nok og hvorfor de ikke gør det, og hvordan vi løser det.

Dit første skridt er at finde de dårligt ydende sider på jeres hjemmeside og fjerne, omdirigere eller optimere dem. Disse sider genererer sandsynligvis ikke trafik eller salg, så at løse dette problem er vores højeste prioritet. Indhold af lav kvalitet er en vigtig indikator for søgemaskiner på, at det, I leverer, ikke er godt nok.

Man kan nemt finde dårligt ydende indhold ved hjælp af Google Analytics men der findes også mange andre værktøjer.

Der er meget mere arbejdet blandt andet skal vi evaluere alt indhold baseret på trafik. Nu hvor vi enten har slettet, flettet eller omdirigeret jeres dårligst ydende indhold, er det tid til at arbejde på det, der er tilbage.

Specifikt ønsker vi at evaluere jeres indhold ud fra én objektiv metrik, nemlig trafik. Trafik er et objektivt tal, der afspejler, hvorvidt et stykke indhold udfører sit tilsigtede job (SEO Mæssigt).


5) Vi bygger emnegrupper

Emnegrupper er grupper af indbyrdes forbundne sider om et bestemt emne.

De er vigtige, fordi de hjælper søgemaskiner med at forstå hierarkiet på dit websted og validere din autoritet omkring et bestemt emne.

Den består af tre komponenter: En "søjle"-side med fokus på et emne. En "klynge" af sider, der dækker relaterede underemner mere i dybden. Intern links mellem alle siderne. Ud af disse tre elementer, har vi en emnegruppe.

Tre trin for at komme i gang: Vælg det emne, vi vil rangere efter. Udfør søgeordsforskning. Gruppér underemner med lignende formål.

Vi vælger det emne, vi vil rangere efter før vi bygger en gruppe.

Det skal være specifikt nok til at fokusere på et enkelt koncept, men bredt nok, så vi ikke begrænser mængden af indhold, vi kan oprette.

For eksempel kan et søjleemne være "SEO copywriting", og gruppeemner kan være "SEO-skriveværktøjer" eller "hvordan man skriver SEO-indhold."

Nøglen er at begynde at tænke i emner og ikke kun i søgeord.

Vi arbejder med

  • SEO Tools Morningscore, SE Ranking, Ahrefs, SpyFu, Seobillity
  • SEO Teknikker On-page, Off-page, Teknisk SEO
  • Google Integration Google Ads, Google Search Console, Metadata
  • Server teknikkerFriendly URLs, Slug, Permalink, Redirection
  • Kontakt os nu